Sortida briològica al Catllaràs

Mapa localització

Títol activitat
Sortida briològica al Catllaràs
Descripció activitat

Des del Grup de Treball de Briòfits de Flora Catalana us convidem a una sortida briològica al Catllaràs, prop del Santuari de Falgars, en un dels sectors més interessants del massís per iniciar-se en l’observació de molses i hepàtiques.

Durant la caminada recorrerem un itinerari circular que s’inicia a la Canalassa i passa pel clot del Saüc, la Mina del Moreno, el rec de la Font Freda, l’entorn de la Pleta de les Vaques i el Prat Gespador, abans de retornar al punt d’inici passant per la mina del Rotllan. Al llarg del recorregut observarem briòfits propis de boscos de pi roig, fagedes, recs i degotalls, prats humits i afloraments de roca calcària, en una ruta curta però molt variada.

És una bona oportunitat per conèixer de visu algunes de les molses més comunes i vistoses del territori, però també diverses hepàtiques tal·loses i folioses, i entendre com canvien les espècies segons l’ambient i la disponibilitat d’humitat. Al Prat Gespador farem una parada per dinar i aprofitarem també per fer fotografia macro de briòfits, cadascú amb la càmera o el mòbil que porti. Per això, pot ser útil revisar abans de la sortida les opcions de la càmera del dispositiu, especialment les relacionades amb el mode macro o l’enfocament manual.

Durada prevista: aproximadament fins a les 17h. Distància aproximada: 4 km. Dificultat: baixa, amb algun tram de baixada de pendent moderat. Què cal dur: recomanem portar lupa de camp, bon calçat de muntanya, dinar i, si en teniu, bastons, ja que hi ha algun tram de baixada on poden anar bé.

Inscripció: l’activitat és gratuïta, però cal inscripció prèvia. El nombre de places és limitat.

Data de l'activitat
16/04/2026
Lloc activitat
Serra del Catllaràs
Hora de trobada
A les 9:30 h.
Lloc de trobada
Collada de Falgars