Porqueres

Intridueix alguna parula del títol a cercar
Introdueix paraules que vulguis cercar al text
Títol Text
Puig Clarà
rutes Puig Clarà
                                       rutes possibles de l'itinerari Puig Clarà

Aquest itinerari té com a objectiu final la pujada al Puig Clarà, que té una altitud de 314m. Sortint des de l’aparcament davant de l’església de Sta. Mª de Porqueres (altitud 168m), passant per Can Morgat, Puig Clarà,  baixant per Els Tenyers i tornant al punt d’origen, hi ha uns 6,7km. Això es pot fer amb 1h15, però tot depèn de les parades que es facin durant la caminada. Pels voltants de Can Morgat hi ha tres llacunes que poden ser interessants de visitar. Una d’elles, la d’en Margarit, té un aguait per observar la fauna d’aquest indret i des d’on es pot veure el Puig Clarà.

La pujada fins el cim es fa en uns 25 minuts i allà dalt hi ha dos miradors, el primer amb una magnífica vista de les muntanyes del nord-oest i el segon amb una panoràmica immillorable de l’estany de Banyoles.

Per baixar del Puig Clarà tenim dues opcions: la ruta dels Tenyers o el mateix camí per on hem pujat. Si triem aquesta segona opció, un cop arribem a baix, haurem d’escollir un dels dos camins alternatius de tornada al punt d’origen, segons es pot veure aqui sobre, en el mapa de les rutes.

A la llista de tàxons recollits en aquest itinerari, s’han repetit algunes espècies, que es troben a llocs diferents dels diversos camins proposats, de forma que es puguin observar gairebé totes les plantes mencionades, tant si s’escull un camí com un altre.

Per més informació sobre la ruta del Puig Clarà i el seu entorn, podeu mirar el tríptic de l’Oficina de Turisme de l’Ajuntament de Banyoles http://www.estanyespainatural.net/pdfs/03_morgat_ca.pdf.

Miànigues, Porqueres

El poble de Miànigues forma part del municipi de Porqueres i consta d’uns petits nuclis de població i d’algunes masies disseminades, que en total no arriben al miler d’habitants.

L‘itinerari de Miànigues és una ruta circular d’uns 5km, que no presenta cap dificultat. Comença a l’aparcament del camp de fútbol de Porqueres i al cap d’uns 100 metres, s’ha de girar a la dreta per pujar al veïnat on es podrà observar l’església parroquial de Sant Romà de Miànigues. S’ha de seguir recte i continuar per un caminet que ens portarà a una bifurcació. Hem d’anar a l’esquerra i pujar un trosset fins arribar a Can Campolier. Aquí es pot agafar un caminet que fa baixada i que ens portaria altre cop al punt d’origen, una bona opció per qui vulgui fer la volta més curta. Seguint la nostra ruta cap a la dreta, passarem per altres masies, camps de conreu i finalment arribarem a un bosquet de roures i alzines. Hem d’anar cap a la dreta, deixant el bosquet a la nostra esquerra. Més endavant trobarem una bifurcació, agafarem el camí de l’esquerra, sempre vorejant el bosquet i arribarem finalment al barri de La Bóbila de Camós. Atravasserem la placeta, girarem a l’esquerra i baixarem un carrer fins a un caminet que, després d’uns 5 minuts de pujada i girant a la dreta, ens portarà al lloc d’inici.

església de Sant Romà de Miànigues

Per qui estigui interessat, de les plantes que hem trobat a aquesta ruta, n’hem fet un  recull de les que us poden servir per fer la ratafia que, tradicionalment, es fa pels volts de Sant Joan. Aquestes plantes les veureu a l’apartat ‘Mapa etno’